Active Rest (1 / 8 steg)
Steg 1: Design: övergripande designstudier
Aktiva Resten var utformad i tre faser: övergripande designstudier har utvecklats med horisontella skikt som en organisera begrepp, strukturell utveckling som faktorer tyngdkraften och laterala belastningar och tillverkning optimering som framkallade de grafiska verktyg för att förstå hur många bitar skulle monteras en gång skapade.
Vi ville skapa en installation som du kan spela med. Campusing, som är en metod för utbildning för klättrare, var den perfekta lösningen. Det är intuitivt. Det är informellt. Du behöver inte särskild utrustning för att göra det.
För att generera den övergripande formen, utnyttjade vi känguru, en gräshoppa plugin för Rhino3D. Den övergripande designstudier genererades med hjälp av kontaktledningar kurvor som väcker geomorphic ursprung. Vi hade tidigare utforskade idéer på om strukturen kunde ha dubbla funktioner och beslutade att ha ena sidan tillgodose ett mer aktivt engagemang och den andra till en mer passiv, sittplatser och vila strategi. Som form började ta form, började varje sida likna sin egen typ av crescent i tvärsnitt; tillsammans "aktiv" månskäran och "vila" halvmånen slängd i varandra, stödja varandra och samtidigt också inför en visuellt lekfull otrygghet.
Varje iteration av design tittade på sätt att utnyttja campusing aktiviteter i tandem med plats för sammanträdet och introspektion, alla fångas inom vad är en självbärande skulptur. Vi var övertygad att installationen inte bör se ut som en campusing vägg eller en bänk, men snarare bör locka en förbipasserande att vara nyfiken, att utforska, och till slutlig engagera.