Analogt ljud syntes på datorn (6 / 10 steg)
Steg 6: Klockor, trummor, cymbaler, plockade strängar
Titta på schematiskt "bell_drum_cymbal_string.asc". Pulserande spänning källorna med resistor, kondensator och diod skapa snabb uppgång och långsam exponentiell förruttnelse vågformer behövs. De utgång spänningar modulera utgångarna av beteendemässiga källor som slumpmässigt brus eller sinus våg källor. När pulsad källa spänningen stiger det snabbt avgifter kondensatorn. Kondensatorn utsläpp sedan genom resistorn. Dioden håller spänningskälla från urladdning av kondensatorn När matningsspänning är på noll. Större motstånd värden öka tiden för ansvarsfrihet. Du kan ange för pulsad källa - cymbal är en nise källa med en mycket snabb stigtiden. Trumman är också en bullerkälla som arbetar vid lägre frekvens och har en långsammare stigtiden. Bell och sträng använda sinusvåg källor som moduleras av pulsad källor alltför. Sätta en klocka på i högre frekvens och har en snabbare ökning än strängen.
Kör simuleringen och lyssna på resultatet. Observera att trumman visas i båda kanalerna medan alla andra ljud är antingen höger eller vänster kanal. Två motstånden på trumman utdata är ansvariga för att ljudet i båda kanalerna.