Analogt ljud syntes på datorn (7 / 10 steg)
Steg 7: Att sätta allt ihop
Hur får man den bullerkällan träda i komposition vid 33 sekunder? Hur du slå på att chiming klocka 16 sekunder, sedan stänga av och sedan slå på den igen på 42 sekunder? Ett sätt är att använda en beteendevetenskaplig spänningskälla till göra det önskade ljudet då vända den på och av genom att multiplicera ljudet genererar spänning av en annan spänning som stänger av ljudet av och på, som man gjort i bell_drum_cymbal_string.asc. Du kan göra samma typ av sak att tona ljud in och ut.
Tanken här är att ställa in upprepande ljud sedan använda ytterligare eller att lägga till dessa ljud i din komposition vid önskas gånger genom att multiplicera deras spänningar av ljud spänningar. Du kan inkludera som många spänningar i det slutliga ljudet som du vill, bara hålla multiplicera dem (samma som logiska "och") tillsammans. Genom att starta ljud på en gång kommer att de förbli i perfekt synk hela sammansättningen så kommer de aldrig att tidigt eller sent i tiden av musiken.
Titta på composition_1.asc. Det finns två klockor, en i varje kanal. Pulse_bell spänningar i drift i hela simuleringen men ljudet endast visas i utdata när V(bell_r) och V(bell_l) inte är lika med 0.