Android & Arduino kontrollerade projektorn skärmen (8 / 15 steg)
Steg 8: Arduino programvara
När programmet startar och allt är initierad i inställningen för börjar Arduino väntan för seriell in blir tillgänglig. När ett kommando, en enda byte skickas från app Arduino sparar kommandot, antingen en '1', '2' eller '3', och sedan beslutar om att sätta skärmen ner, upp, eller Avbryt nuvarande rörelse. Detta beslut grundas på två saker, dels om kommandot var en 1, 2 eller 3. För det andra är vad placera skärmen redan i, baserat på den potentiometern behandlingen. Om skärmen är upp och en ner kommando tas emot Arduino tänds motorn i ner riktning och börjar övervaka den potten utdata. När den potten värde träffar den lägre tröskeln motorn stoppas och vi loop tillbaka till början, väntar ett annat kommando. Om skärmen är nere och kommandot fick var upp då processerna är samma för ner utom motorn stoppas när potten når den övre gränsvärde. Om en "3" är emot medan motorn är igång det stoppar förslaget och programmet börjar igen från början. Någon annan tid en "3" mottas ignoreras det. Alla andra seriella kommandon eller kombinationer, upp med upp kommando eller skärm ned med ned kommando, ignoreras och Arduino håller kontroll seriell port för kommandon.
Som med motoriska testprogrammet måste om din motorstyrning sköld använder ett annat bibliotek korrigera alla motor samtal i programmet. (Den motoriska sköld bibliotek bifogas till steg 4.)
Varning: om du använder en skärm med en annan höjd du måste kalibrera tröskelvärdena i programmet för att förhindra överskridande av upp och ner positioner!