Ange maskin visualisering för klo spelet (7 / 7 steg)
Steg 7: LabVIEW gränssnitt
Om du vill skapa ett grafiskt gränssnitt för klo spelet, användes en dator med LabVIEW och NI visum . NI visum kan LabVIEW att läsa/skriva seriella data.
Med visum följetongen konfigurera block, vi kan ställa Basys3 följetong meddelande till LabVIEW. Vi sedan kontrollera om det finns byte finns att läsa. Om det finns, Läs visum VI används för att läsa inkommande data. En sträng till U8 matris as well as en index array används för att läsa den information som skickades från Basys3.
Från medlemsstat vi kan mata namnet på staten med hjälp av en indikator för sträng och en case struktur och vi kan också använda en boolesk indikator för att ge användarna en visuell representation av där de är i tillståndsdatorn.
För att läsa se mer om projektet klo spel detta blogginlägg eller den fullständiga samlingen av klo spel Instructables.