Angocoellum speglas iakttagelse enhet (1 / 7 steg)
Steg 1: Bakgrund och teori
Alla vet vad en spegel är och hur det fungerar och det är allmänt känt när det gäller till en enda platt glasruta reflekterande... ut när du arbetar med två avspeglar och behöver precision, lite fysik kommer att hjälpa oerhört med design.
Våra ögon arbete genom får ljus och överföring av sådan information till hjärnan som tolkar det. duh! Häftiga är att vi kan studsa ljuset av vissa typer av ytor och blanka eller reflekterande som fungerar bäst (igen duh).
Med plana speglar vinkelrätt mot en ljuskälla, ljuset reagerar på ett intuitivt sätt: om kommer i, studsar den reflekterande ytan och avslutar alla i en rak linje. I vinkel ljuset kommer in och studsar ut lite annorlunda, snarare än spännande hur det kom i det avslutar motstående vinkel (ungefär som en boll studsar på en platt domstol om vi hade ingen gravitation). Praktiskt är att om vi drar en linje vinkelrätt mot spegeln kommer från islagspunkten (låter kylare i min mening) vi kan mäta vinkeln mellan vår linje och ljusets. denna vinkel är samma för inkommande och utgående ljuset! (se diagram). Vad är ännu bättre är, kan du ha ljus kommer in och spännande på ett oändligt antal vinklar och efter denna regel alla samtidigt.
Det är därför vi kan uppfatta objekt som om de är bosatta inom spegeln.
Egenskapen senaste bekvämt tar vi nytta av är att minskningen av intensiteten på grund av passerar genom glaset på spegeln och brister av reflekterande underlaget är försumbar. Så vi kan studsa att ljus runt lika mycket som vi vill tills korna kommer hem utan att oroa om ljusreglering det.
Så utan vidare ado hop på över till nästa steg där vi kommer att använda dessa egenskaper att vinkla och placera två speglar.
* Obs * bilder för detta steg lyftes bort av google eftersom jag förlorade mina teckningar och inte hade hjärtat att åter göra dem...