Animatronic Green-Winged Ara Papercraft (4 / 4 steg)
Steg 4: stängning
Jag föredrog att lämna en öppning för möjliga underhåll om det fanns någon defekt. För detta limmade jag några bitar av kardborreband på kroppen av Ara i stället för att klistra in bitarna. Det är ganska bra.
Chef *
Jag försökte att fylla huvudet med bitar av frigolit att säkra servo armen men var inte mycket bra. Så satte jag några Expanderande skum. Jag rekommenderar inte användning av denna produkt eftersom det är dyrt och förpackningen är gjord för att användas endast en gång. Jag förlorade nästan alla av produkten och bara använt detta huvud.
För att kontrollera rörelser, använde jag en Arduino.
Programmet är följande:
int pos = 0; variável da posiçao servo
int tmp = 1500; variável fixa de temporização de um segundo e meio
int anival = 0; variável que vai escolher o djur
int randomval2 = 0; variável gör tempo de pausa
#include < Servo.h > / / biblioteca servo
Servo ararac; criando o heta arara corpo
Servo ararap; criando o heta arara pescoço
Servo macacoc; criando o heta macaco corpo
Servo macacop; criando o heta macaco pescoço
Servo tucano; criando o heta tucano
Servo jabuti; criando o heta jabuti
Servo periq; criando o heta periquito
Ogiltiga inställningar)
{
ararac.attach (0); atribuindo o corpo da arara ao pino 0
ararap.attach (1). atribuindo o pescoço da arara ao pino 1
macacoc.attach (2). atribuindo o corpo macaco ao pino 2
macacop.attach (3). atribuindo o pescoço macaco ao pino 3
Tucano.attach (5). atribuindo o tucano ao pino 5
Jabuti.attach (6). atribuindo o jabuti ao pino 6
periq.attach (9). atribuindo o periquito ao pino 7
}
Ogiltig loop () {
Inicio:
randomval2 = random (4). variável para escolher o tempo de pausa
randomval2 = randomval2 * 1000; ajustando o tempo para segundos: 0, 1, 2 ou 3 segundos
anival = random (5). escolhe, randomicanente, qual djur vai se mover
om (anival == 0) {
gå till aarara;
}
annat if (anival == 1) {
gå till omacaco;
}
annat if (anival == 2) {
gå till ojabuti;
}
annat if (anival == 3) {
gå till otucano;
}
annat if (anival == 4) {
gå till periquito;
}
aarara:
för (pos = 100; pos < 150; pos + = 1) / / levanta o corpo da arara
{
ararac.write(POS);
Delay(20);
}
fördröjning (2500);
för (pos = 150; pos > = 100; pos-= 1) / / abaixa o corpo da arara
{
ararac.write(POS);
Delay(20);
}
för (pos = 90; pos < 140; pos + = 1) / / balança en cabeça da arara para a direita
{
ararap.write(POS);
Delay(30);
}
för (pos = 140; pos > 90; pos-= 1) / / balança en cabeça da arara para a esquerda
{
ararap.write(POS);
Delay(60);
för (pos = 90; pos < 140; pos + = 1) / / repete o balanço da cabeça para a direita
{
ararap.write(POS);
Delay(30);
}
för (pos = 140; pos > 90; pos-= 1) / / repete o balanço da cabeça para a esquerda
{
ararap.write(POS);
Delay(60);
gå till inicio;
}
.
.
.
.
.
.