Arduino Gamepad / controller (2 / 5 steg)
Steg 2: Programmering och ledningar!
Det är dags att berätta din Arduino du inte leka, vill du göra vad du vill!
Tja, är här hur vi ska göra det. Först behöver du koden, den är kopplad inne i detta steg kallas "ArduinoController.ino".
För det andra måste du se till att du binder din Arduino korrekt för lamporna att dyka upp och knapparna för att arbeta.
Det finns sex lampor i denna särskilda controller. Tre av dem testar lampor, se till att lamporna fungerar, jag har också inbäddade dem i registeransvarige för några häftiga utseende. Det finns tre knappar och det finns tre växlar. Koden berättar dem de är ditt tangentbord 1,2,3,4,5 och 6 knapp.
Jag programmerat det här sättet så det skulle fungera i något spel, du måste bara se till att du binder dina funktioner till dem.
När du har gjort ledningar som visas ovan och din Arduino har fått programmering, bör du se samma som preview video! (Om någon chans Instructables inte visar det, du kan fortfarande titta på det här! (öppnas i en ny flik)