Arduino Nerf mål praxis (2 / 3 steg)
Steg 2: kod
Nerf målövningJ Robson
www.jrobson.me
#include < Servo.h >
Servo myservo1; x - axeln servo
Servo myservo2; y - axeln servo
int pos = 0; variabel att lagra servo position
lång randNumber; Initiera en variabel för ett slumpmässigt servo-läge
void setup()
{
myservo1.attach(8); fäster x axeln servo på digital stift 8
myservo2.attach(9); fäster vid y-axeln servo på digital pin 9
pinMode (4, OUTPUT); fäster laser digital stift 4
}
void loop()
{
myservo1.write (randNumber = random (0, 180)); servo till slumpmässig position på x-axeln mellan 0 och 180 grader
Delay(500); väntar en halv sekund för servo för att nå positionen
myservo2.write (randNumber = random (90, 180)); servo till slumpmässig position på y-axeln mellan 90 och 180 grader
Delay(500); väntar en halv sekund för servo för att nå positionen
digitalWrite (4, hög). slå på målet laser
Delay(2000); målet laser stannar på 2 sekunder
digitalWrite (4, låg). stänga av målet laser
}