Arduino programmerbara knappen Panel som tangentbord (2 / 6 steg)
Steg 2: Ledningarna
Knappar, har vanligtvis två eller tre kontakter. Om din har två, vi måste ansluta en till gnd och annan ansluts till pin, beroende på vilken du gillar. I exempelkoden använder stift 2. Om knappen har en tredje kontakt, ignorera det. Det används en annan signal när knappen inte är intryckt. Vi kan tävla med denna typ av åtgärder med hjälp av skriptet.
Du kommer att behöva använda en resistor eftersom knappen kan fånga störningar från statisk elektricitet orsakas av komponenter och dina egna händer, vilket kommer att resultera i falska press upptäckt. Arduino har en inbyggd pull-up resistor, du kan aktivera den här funktionen genom att ange knappen pinMode som INPUT_PULLUP. Om du vill använda ett yttre motstånd, måste du ansluta den mellan knappen och gnd i kortet och ställ sedan in pinMode helt enkelt som indata.
Du kan läsa mer om dra upp knapparna i den här videonoch motstånd.