Arduino programmerbara knappen Panel som tangentbord (1 / 6 steg)
Steg 1: Låt oss börja
Om detta är ditt första Arduino projekt, bör du veta att den grundläggande strukturen i en Arduino skriften består av två delar: setup och slingan. I setup, kommer att du definiera variabler och lägen som behövs i projektet. slingan är en uppsättning instruktioner som Arduino kommer att köra om och om igen för att kontrollera status för dess olika ingångar och utgångar.
Den första sak att tänka på: eftersom du kommer att efterlikna tangentbord ingångar, du bör vara försiktig att inte lämna en fri tangentbord åtgärd i loop upprepande och upprepar sig, eftersom du kommer att förlora kontroll över datorn. I det första steget ska du skapa en enkel åtgärd att "Kopiera" när du trycker på en knapp.
Koden
Den programvara som du behöver ladda upp skriptet till styrelsen kallas Arduino IDE, kan du hämta det här.
Du kommer att omfatta tangentbord biblioteket för att efterlikna ett tangentbord. Du kommer att ange PIN-koden som du vill ansluta knappen.
De andra två variablerna behövs för att spara det aktuella läget (om det är tryckt eller inte) för knappen på varje cykel och det tidigare tillståndet att kontrollera om staten är olika i nuvarande cykel:
#include "Keyboard.h"
CONST int buttonPin = 2;
int buttonState = 0;
int prevButtonState = hög;
void setup() {
pinMode (buttonPin, INPUT_PULLUP);
digitalWrite (buttonPin, hög);
Keyboard.BEGIN();
}
void loop() {
buttonState = digitalRead(buttonPin);
om ((buttonState! = prevButtonState) & & (buttonState == hög)) {
Keyboard.Press(KEY_LEFT_GUI); Kommando i Mac, använda KEY_LEFT_CTRL för Pc
Keyboard.Press('v');
Delay(100);
Keyboard.releaseAll(); Detta är viktigt efter varje Keyboard.press kommer också att pressas
}
prevButtonState = buttonState;
}
I det här exemplet jag använder stift 2 i INPUT_PULLUP, vilket innebär att det är en input-läge och kommer att använda det inbyggda motståndet av Arduino. Du måste jämföra det aktuella läget med föregående att tvinga Arduino att göra produktionen endast en gång per tryck och inte upprepa och upprepa utdata i varje cykel.
Du kan hitta en annan handledning för att skapa en tryckknapp i arduino webbplats.
Tangentbordet biblioteket har olika koder för varje nyckel tangentbord. Du hittar hela listan här.
Du kan köra apps med hjälp av följande kommando:
I windows: du kan öppna dialogrutan Kör genom att använda Windows-tangenten + R och sedan ställa in en fördröjning att vänta ett par millisekunder och använda Keyboard.print för att köra ett kommando och Keyboard.press(KEY_RETURN) att köra den.
I Mac: du kan använda nyckel combo kommando + mellanslag öppna Spotlight, och sedan ställa in en liten fördröjning och skriv namnet på app och använda Keyboard.press (KEY_RETURN) för att köra den.
Kom alltid ihåg att överväga förseningar mellan instruktioner och Keyboard.releaseAll() efter efterlikna en tangentkombination. Alternativt kan du kan koppla tangentbordskombinationer till genvägar (Windows) och sedan använda Arduino för att efterlikna kombinationerna eller du kan skapa ett makro som reagerar på en tangentkombination med programvara.
Arduino styrelsen kan du ansluta till datorn i varje steg. Första gången, förmodligen, kommer att installera några drivrutiner.
Arduino mjukvaran är mycket enkel att använda. Välj först din Arduino styrelsen modell från Verktyg > styrelsen menyn, annars det kommer inte att kunna införliva tangentbord biblioteket. När du tror att din kod är redo, testa det med knappen Verifiera , fixa alla problem koden ha, sedan kontrollera det igen och tryck på knappen ladda upp . I vissa versioner måste du trycka på återställningsknappen på Arduino styrelsen under uppladdningen. När uppladdningen är klar, kommer tryckknapparna att arbeta omedelbart. I Mac, den vilja upptäcka Arduino som ett nytt tangentbord och det kommer att öppna ett fönster för att hjälpa dig att konfigurera det, bara ignorera det.
Om projektet är stor, uppmuntrar jag dig att använda Atom för kodning, med språk-arduino språkstöd.
Nu låt oss ställa in hårdvaran.