Arduino Robot Arm bartender (7 / 9 steg)
Steg 7: Demo kod del 2: att ändra automatiskt genererade filer
Med SnapperArmPlaybackMixologist.ino
lastas i Arduino IDE, det bör också ladda ,
, och
. Vi kommer att ta en titt på
.
Till att börja med var och en av rörelserna här var från 4 separata armSequence filer som genereras av Arm länk. För bartender, vi kombineras dessa filer till en enda armSequence filen genom att lägga till varje void playSequence och ändrat några saker i den genererade koden.
flyktiga int playState1 = 0; 0 = stoppad 1 = spela
flyktiga int playState2 = 0; 0 = stoppad 1 = spela
flyktiga int playState3 = 0; 0 = stoppad 1 = spela
flyktiga int playState4 = 0; 0 = stoppad 1 = spela
Vi hålla en av rubrikerna, och lägga till en flyktig int playState för ArmLink genereras sekvenser.
void playSequence1()
Vi separerade varje playState och playSequence() genom att lägga till ett nummer, så vi kan kalla dem som behövs i huvudkoden. Uppmärksamma, det finns många fall av playState i hela varje sekvens och alla av dem måste ändras för att detta ska fungera när du gör din egen rörelse in.
Om du vill göra egna sekvenser för olika stora behållare, eller lägga till fler arm sekvens positioner, vara uppmärksam på layouten i standard , gör din egen i ArmLink och manuellt lägga till den i den för bartender med hjälp av tips vi har påpekat här. Det är inte svårt, det är bara engagerade, så försök att hålla den organiserade.