Arduino + TFT--> sköldpadda grafik (10 / 18 steg)
Steg 10: Mönster med turtle metoder
I detta exempel använder vi t.arcRight() och t.arcLeft() för att visa hur metoderna som turtle enkelt kan dra mönster.
Denna bild visar vad du ser i exemplet bågar som ingår i TURTLEs.ino. Exemplet består av 37 rader av bågar som ritas på flera platser på skärmen. Varje rad av bågar som använder 4 separata bågar, t.arcRight(), t.arcLeft(), t.arcRight()och t.arcLeft() .
Detta är koden som används för att rita detta mönster:
för (int jag = 0; jag < 370; i += 10) / / jag ökas med 10 att flytta 10 pixlar till höger
{
t.moveTo (i, 22); x-koordinaten och y-koordinaten startpunkt för varje rad av bågar
t.arcRight (90, 180); drar halvcirkelformad båge, 90 pixlar lång
t.arcLeft (90, 180); drar en annan
t.arcRight (90, 180); en annan
t.arcLeft (90, 180); en annan
}