Arduino True Random Number Generator (4 / 6 steg)
Steg 4: Ansluta Arduino till en dator
Först hämta arduino skiss (göra säker du har den senaste versionen av programvaran arduino) och bränna den till din arduino.
Då, data överför en av bearbetning skisser.
Ett par anteckningar om programvaran:
Arduino skiss läser ständigt stift 8, söker efter en puls från geigermätare. När den upptäcker en puls, kontrollerar tid i millisekunder som arduino har pågått. Det gör detta fyra gånger och hittar sedan lång tid mellan de första och andra baljväxter och de tredje och fjärde pulserna. Om första längden av tid är större än den andra tid, då blir biten 0. Om andra längden av tid är större än den första tid, blir lite en 1. När lite genereras, skickas det till datorn. Detta är baserat på den algoritm som används av http://www.fourmilab.ch/hotbits/
Det finns två olika versioner av bearbetning skissen, en med partiska bitar och den andra med opartisk bitar. Skillnaden är att den partiska en kan vara partisk något på grund av hårdvara, men ger lite varje fyra räkningarna av strålning. Opartisk skissen fodermängder en XOR operation på två inkommande bitar att ta bort maskinvara bias, men ger lite varje 8 räknas, fördubbla den tid det tar för bitar som ska produceras.
Oavsett versionen valde du, bearbetning skissen kommer att köra tills det gör 1000000 bitar (eller du stänga av). Varje 500 bitar, sparar det bitarna till en textfil som du anger när skissen startar.