ArdWidgets - GUI bibliotek för Arduino (2 / 6 steg)
Steg 2: Grundläggande UI Panel
Hämta och öppna filen ArdWidgets0_10_Basic.pde och öppna bearbetning.
Som med alla bearbetning filer, det finns två viktiga funktioner: setup() och draw(). Måste du hålla de flesta av koden i filen som är (mer om vissa inställningar senare).
Koden används för att skapa de 4 GUIs är i setup():
////////////////////////////// Add Some Widgets //////////////////////////////
myWidgets.add (nya ArdWidgetButton (50,50,50,50, ingång, 12));
myWidgets.add (nya ArdWidgetButton (110,50,50,50, utgång, 11));
myWidgets.add (nya ArdWidgetHSlider (50,150,100,50, ingång, 0));
myWidgets.add (nya ArdWidgetHSlider (160,150,100,50, utgång, 6)); < /p >
Denna kod lägger till en INPUT-knappen på stift 12, en utgång knappen på stift 11,
en horisontell INPUT HSlider på A0 och en annan utgång reglaget på pin ~ 6.
Den grundläggande kretsen är som visas; kom ihåg att lägga till 10K motstånd mellan switch stift och marken,
och 330 Ohm motstånd mellan LED marken pin och marken.