Artemis & Apollo: Dans med Arduino och ljus upptäckt (5 / 18 steg)
Steg 5: Dansare figuriner
Bass trä
Varmlimma, trälim
akryl för båge och harpa
fiskelina
Verktyg:
Laserskärare
Sander
Wire cutter
Om du har laserskärare, är det betydligt lättare att göra figurer av skära tunna basswood. Du kan använda vår bifogade Adobe Illustrator mall för för statyett, eller söka andra bilder från Googles bildsökning. (Docka cutout blueprint ursprungligen finns på http://www.theenchantedgallery.com/template.html). Om du vill ändra en bild till en användbar Adobe Illustrator-fil, ladda ritningar till AI och ändra bilden till en vektorbild med Meny > Fil > levande ström. När du har din statyett-mall, ange de vektor styckning och köra laserskärare. För att hålla statyett joint-artikulera, kan du ansluta ledad kroppsdelar med sladdar. Göra en spiral i ena änden av kabeln och tråden det genom ledad bitar, att göra en annan spiral nedläggning i andra änden. Detta kommer att ge din statyett naturliga rörelser. Vara säker på hålla linan slack nog att alla leder swing naturligt, men inte så lös som blivit organ som statyett ragdoll-liknande när de flyttar.
Det är också viktigt att organisera lager sekvensen av varje kroppsdelar. Som artemis håller bågen i sin vänstra hand och steadies en pil med sin högra hand, är det bättre att placera hennes högra arm bakom hennes kropp och hennes vänstra arm framför hennes kropp. (Se bilder på Artemis & Apollo)
Vi scannade också en hand-skissade ritning av en båge och harpa. Du kan använda våra båge och harpa mallar eller gör din egen. För att göra din egen, ladda din skiss i AI och använda samma steg för levande ström som beskrivs för statyett konturerna. Du kan justera din bild vektorn riktning genom att klicka på blå fyrkantiga punkter utöver konturerna. Använda fiskelina lägga till strängar till Apollos harpa och en sträng till Artemis's bow.
Vår laser design filer för Artemis och Apollon bifogas.