Att göra en 3D utskrift av ett verkligt objekt med 123D fångst och Meshmixer (4 / 9 steg)
Steg 4: Fylla i luckor och hål med hjälp av Meshmixer
Det finns olika sätt att fixa detta, och i detta fall vi kommer att använda ett lysande stycke programvara från Autodesk kallas Meshmixer. Öppna programmet och tryck på knappen Importera. Välj den. OBJ fil som du exporterade i föregående steg.
Navigering i Meshmixer är något udda, men du kan omloppsbana runt dina objekt genom att trycka på Alt och dra medan du trycker på vänster musknapp. (Meshmixer hjälp är här: http://www.meshmixer.com/help/index.html)
Om det finns hål i ditt objekt, kommer de att beskrivas i blått. Klicka på granskare i verktygsfältet, och nu visas "bubblor" bifogas varje hål. Klicka på varje bubbla och inspektör försöker automatiskt reparera dina objekt genom att fylla i alla luckor. Om resultaten inte att passa dig, prova detta: Ångra (Ctrl-Z) och högerklicka på bubblan. Istället för att reparera, inspektör kommer nu markera kanterna på hålet och du kan välja olika redigeringar. I detta fall välja Radera & fylla från undermenyn redigera. Som standard försöker följa konturerna, så våra Björn slutar upp med en ganska pinsam utbuktning. Du kan minska genom att ändra parametern skala, synlig i sidofältet till höger.
Du kommer förmodligen vill vända objektet höger sida upp - 123D fångst och Meshmixer använda olika koordinatsystem, så ditt objekt kan vara på sin sida. Välj omvandla under undermenyn redigeringar i Meshmixer. Du kan dra de böjda segment på navigering widget att orientera objektet ordentligt.
Spara ditt arbete som ett meshmixer projekt när du är klar. Därefter ska vi göra några ytterligare rensning och sedan exportera filen för utskrift.