Att göra en kung Koopa kostym (5 / 14 steg)
Steg 5: Shell - styckning och prototyper
Jag använde exakt 1 cm sömsmån runt varje bit så inte att förstöra alla min föregående noggrann mätning och klipp ut de fem center hexes. Sedan tog jag en av dem att göra en prototyp stegring av.
För den faktiska spiken jag brukade en passare göra några cirklar som jag skär bitar av tills jag hade en kon av ungefär rätt storlek (förlåt, glömde att ta en bild av att bit). Sedan behövde jag en orange cirkel som alla Koopas spikar lyfts upp på någon form av orange bas. Det cirklar måste vara lite mindre än diametern på konen skull sömsmån. Bara gör ditt bästa, det är inte så kritisk att det är helt rätt. Detsamma gäller den yttre kanten av den orange cirkeln och hålet i hexagon (kolla bilderna, det är ganska svårt att sätta ord). Också, eftersom den orange grejer är tänkt för att tjäna som en grund till spikar innebär det att hålet i hex behov att få lite mindre än den orange lite för att det "bukta" något. Detta innebär att om du gör det rätt det kommer att se ut som du har gjort ett hemskt misstag när du kommer till de nålarna del (se pic för förklaring).
Också vara försiktig när du sy cirkulär grejer så det är verkligen lätt att oavsiktligt sy genom ett veck på botten, tvingar dig att unstitch (hände mig ungefär 20 gånger i detta projekt, det finns en massa spikar...)