Att sätta hjul på din Zedboard (10 / 14 steg)
Steg 10: Makefile
CONNECTALDIR: Om kompilerar på din egen maskin, använda denna variabel för att peka på platsen av Connectal källkodsträdet som du kommer att bygga mot. Om du använder bygga server, lämnar du fältet oförändrat eftersom det definieras som en miljövariabel av Buildbot.
GRÄNSSNITT: Listan innehåller namnen på de bsv gränssnitt som kan användas som portaler. SW skickar kommandon till HW styrenheten genom "HBridgeCtrlRequest" gränssnittet, och HW rapporterar asynkrona händelser till SW genom "HBridgeCtrlIndication" gränssnittet.
BSVFILES: Här visas de bsv filerna specifikt för detta projekt. Controller.BSV genomför kontroll logik och Top.bsv förbinder alla bitar tillsammans.
CPPFILES: Här visas de cpp filerna specifikt för detta projekt. SW komponenterna i styrenheten genomförs i en enda fil som heter test_hbridge.cpp.
NUMBER_OF_MASTERS: Om en hårdvara värd minne direkt, här värdet återspeglar antalet bus-mastering gränssnitt man exporterar.
PIN_TYPE: HW komponenten standard Connectal projekt interagerar med omvärlden via systembussen uteslutande (AXI eller PCIe). Om din design interagerar med andra maskinvara och kringutrustning, måste du ange ett kompletterande BSV gränssnitt genom vilken denna samverkan kommer att ske. I detta projekt, har vi fastställt ett BSV gränssnitt som heter HBridge2 där FPGA logiken kan ange kontroll register över de två hbridge enheterna.
CONNECTALFLAGS, PIN_BINDING, gentarget: dessa tre makefile variabler används för att ansluta extra kablar till stiften på FPGA enheten (som i sin tur ansluter till PMod trådarna på zedboard). Vi kommer att diskutera dem mer utförligt när man undersöker hur du anger ordningen på pinout för projektet.