Att skapa Animerad text i mixer 2.7 (5 / 12 steg)
Steg 5: Bollen rör sig genom Text
Steg 2_A: skapa bollen
a. Tryck 1 på din numeriskt tangentbord
b. rulla fram till den punkt där du kan, bara
ca, se början av rutnätet
c. rotera texten så att du kan se den övre kanten av
din text
d. skifta + en
e. Välj MESH
f. Välj UV sfär
g. på vänstra verktygsfältet, Välj slät
Steg 2_B: placera bollen
h. tryck S på tangentbordet för att skala bollen till storleken
du vill ha det.
- Ø flytta musen till att bollen större.
- Ø flytta musen för att bollen mindre.
- Ø tryck enter när du har den storlek som du kommer att gilla
att använda.
i. Tryck på G på tangentbordet och placera bollen till den
sida av texten
j. Tryck 3 på tangentbordet och flytta bollen så att
hälften av bollen omfattas av texten.
k. Tryck 1 för en framifrån
Steg 2_C: att skapa rörelse
a. ändra till cykler render
b. vid thebottom se till att det står 1 här (detta säger du där bollen kommer att
finns i den särskilda ramen).
c. trycker jag på tangentbord och välj plats och retur.
d. ändra position läge till 60 här, flytta den
bollen till toppen av mig (i michelle), tryck på jag och välj plats
e. ändra position läge till 120, flytta bollen
att nedan E (i michelle), tryck på jag och välja plats.
f. ändra position läge till 150, flytta bollen
till toppen av den första L (i michelle), tryck på jag och välj plats
g. ändra position läge till 200, flytta bollen
till den högra sidan av E (i michelle), tryck på jag och välj plats
h. Välj den << pil på blender och tryck
spela. Du bör kunna se bollen rör sig genom texten.