Att skapa Animerad text i mixer 2.7 (6 / 12 steg)
Steg 6: Skapa golvet
Steg 3_A: skapa golvet
a. Placera golvet i mitten av skärmen
b. Skift + A
c. Välj MESH och sedan planet
d. typ S på tangentbordet för att skala plan till storleken
i rutnätet
e. typ G att placera planet på nätet
f. i verktygsfältet på höger sida, Välj
ikonen som ser ut som en skiftnyckel och välj sedan lägger till modifieraren
g. Välj Ocean
h. zooma ut så att du kan se hela havet
du har skapat
i. typ S till storlek och skala ner till bara lite större
än storleken på nätet
- Ø du kan behöva zooma in genom att rulla upp
j. tryck enter för att välja och stoppa skalning
Steg 3_A: animera havsbotten
a. på verktygsfältet till höger, ändra den
följande värden
- Ø Choppiness: 2.0
- Ø liten våg:.150
- Ø lindahastigheten: 60
- Ø Välj generera skum
- Ø förändring täckning till 0,5
- Ø skala: 1
- Ø djup: 300
- Ø upplösning: 13
Obs: dessa värden beror på vad du vill ha dina resultat
vara. Du kan ändra dem utifrån dina önskemål för din önskad effekt. Du
kan ändra din tidsvärden för att se vilken effekt du får vid vissa tider.
b. på tid motsvarar 1, trycker jag på tangentbordet för att välja plats.
- Ø när du tryck I, se till att markören är över
och ditt chassinummer är på man
c. Välj följande ramar att skapa platser
på dessa tidsramar; Tryck I till Välj platser
- Ø bildruta 1: tid motsvarar 1
- Ø ram 61: tid lika med 3,00
- Ø ram 121: tid lika med 6,00
- Ø ram 199: tid lika med 13.00