Bege dig mus - spelenhet eller funktionshinder stöd (6 / 7 steg)
Steg 6: Funktionshinder stöd
Andra uppenbara användningen för en head mus är för personer med fysiska funktionshinder som hindrar dem från att använda en mus. För personer med begränsad rörlighet, detta kan hållas eller fäst vid någon del av kroppen - flytta huvudet, din fot, armen, allt annat. Rörelsen känslighet kan justeras i koden för att passa alla användare också, och rörelser kan vara i genomsnitt uppgå till jämna ut någon kropp nervositet.
Andra väsentliga tillägg för personer med fysiska funktionshinder (i motsats till uppslukande spel) är behovet av att klicka med musen. Lösningen som beror på jämnt av rörlighet för användaren. Till exempel är det lätt att lägga till foten kontrolleras knappen som är ansluten till Arduino, och kalla Mouse.click() när det trycks. När detta inte är ett alternativ, kan du lita på "bo" - dvs när muspekaren har varit i ett visst område under en tid, ring Mouse.click(). Den bifogade filen Arduino gör just det - det ser ut för att se hela förflyttningen över den tidigare andra. Om det har gått mindre än 20 pixlar, klickar det. Om rörelsen är över 20 pixlar, återställs timern. Du kan redigera filen för att ändra radie som räknas som stationära och uppehållstiden som passar användaren.