Bildskärmsmenyn ljud ATM-7 Smartphone talaren med Arduino och Blynk (10 / 10 steg)
Steg 10: Kod och Wrap-Up
Nu är du nog ganska trött och inte är redo att skriva (eller även klippa och klistra in) en massa kod. Jag var verkligen. Jag är inte heller skicklig nog att producera en fin snygg app som är lätt omkonfigurerbara.
Lyckligtvis, folk på Blynk har gjort alla tunga lyft som krävs och om (som mig) du är ny till Blynk det kommer med massor av gratis krediter (eller "Energi") att lägga till nödvändiga kontroll. Du kan även välja layout om du vill ge en grafisk representation av högtalaren läge och knappen färg för insidan eller utsidan platser (till exempel).
Blynk app är otroligt stabil - mycket mer tillförlitliga än någon av mina mottagare kontroll apps- och super snabb trots att jag använder Blynk servern (du kan också använda din egen lokal server som förklaras på webbplatsen Blynk).
Följ stegen som beskrivs på webbplatsen för att hämta den Blynk bibliotek, klippa och klistra in koden och autentiseringstoken, ladda upp till din Arduino, och du är klar. Ja!
Efter oberoende tester du anser vara lämpligt (jag kollade förväntade kontinuitet mellan källa och högtalare zon terminaler) sätt på locket och trådbunden upp zonerna källa och högtalare. Detta är kanske den mest tråkiga uppgiften att projektet men återigen överlägsen byggkvalitet och högtalare bindande efter alternativ av ATM-7 gå några väg mot motiverar högre pris över en folkligare låda.