Bli en mänsklig 3D skrivare (8 / 9 steg)
Steg 8: Försöker 3D- och det fungerar!
Jag tillbringade förra veckan pluggning läckor i min kod och enhet. Det visade sig, kör servon konstruerade för en maximal spänning på 4.8V på 5V kan ha varit ett problem. Del av problemet med min enhet är att två av servon var bruten, troligen från kör dem vid en spänning som var för hög och/eller skada redskap från att försöka tvinga servo till en position som det inte kunde komma till. Det var inte ett problem egentligen men varje så ofta servo skulle galen och skaka överallt eller skulle studsa runt när det var tänkt för att vara en stadig ställning. Jag hade en färsk servo kvar och när jag bytte den i till min krets och ändrat spänningen till 3.3V, allt fungerade smidigt.
Jag uppdaterade min kod så att banan inte längre kommunicerar med Python. Skicka individuella instruktioner över följetong orsakade stora problem också. Jag nu bara importera varje instruktion till Arduino koden och köra det formulär där. Problemet är att Arduino Unos har väldigt lite minne så jag gjorde några tricks så att jag kan lagra varje unik servo position i 1 byte data. Jag använder PROGMEM för att spara instruktionerna på enheten i stället för påfyllning i Flash-minne som hjälper också.
Jag la även knappar för att styra laser. Du kan berätta lasern för att "spela" eller gå ett steg i taget framåt eller bakåt. Så jag ställa in allting och provat den ute med några piprensare och det fungerar! Det tog ca 3 timmar för att bygga (förmodligen ungefär samma belopp av tid att göra det på en MakerBot) och jag kan inte säga att det var helt angenäm bortsett från det faktum att jag inte kunde tro det fungerade. Piprensare tenderade att ha ett sinne av sina egna och gjorde det svårt ibland att bo där jag ville de. Att göra tips på fingrarna blev också ganska svårt.
Varför gjorde jag det av piprensare du frågar? Jag ville använda piprensare för att göra en direkt jämförelse mellan höga och låga tech former av hantverk. Jag frågade några av de andra Aritsts i bostad vad mest motbjudande craft leverera och piprensare var svaret. Jag ville se om piprensare kan få lite respekt om de används i ett "high-tech" scenario som 3D-utskrifter. De tycktes fungera ganska bra och de leder till några oväntade men intressant ekologisk kvalitet för figurerna. Du kan inte ha ett fruktansvärt problem med faceting med dig använda fuzzy piprensare. Också, modellen ser ut som en färgglad muppet hand som är en trevlig avsteg från den stela, cool, geometriska, entonig 3D utskrifter som vi är vana att se. Processen gav mig också sympati för 3D-skrivare och det arbete de utför. Det är långsam och monotont och följande anvisningar kan få tråkiga.
------
Material:
1 - Arduino Uno
2 - HiTec-HS35 servon (Infoga till stift 9 och 10 på arduino)
1 - laser (Infoga till stift 12)
1 - 3D tryckt servo fäste
4 - tryckknappar (används för att styra uppspelning)
massor av piprensare
1 - limpistol
Jag fortfarande rensa upp koden och gränssnitt så att andra människor kan använda den men här är mitt steg:
1. 3D skriva ut och bygga Servo montera (kommer att publicera STL-filer snart)
2. bygga Arduino krets (kommer att publicera Schematisk snart)
3. få en STL-fil som du vill bygga
3. Ladda ner Slic3r, ett program för att generera G-kod
4. Starta utsnitt och importera din STL, inställningar, ändra glödtråden och huvudet till storleken på ditt material (piprensare är 6mm). Du kan också justera storleken på din modell i Slic3r
5. Klicka på generera G-kod i Slic3r
6. dra den G-kod-filen till en webbplats jag byggt på: www.artfordorks.com/btm, detta kan du visualisera G-kod stigar och visar hur många instruktioner och byggnaden lager finns.
7. Tryck Ctrl-alternativet-I öppna utvecklarläge och klickar på "konsol" - Jag använder detta för att skriva ut lite information om modellen
8. om du tror att modellen ser bra ut, klicka på "Hämta kod för Arduino". I konsolen, det finns en utskrift ut som säger "Avstånd till Base" följt av ett tal. Anteckna numret, du behöver det i en sekund.
9. Kopiera siffrorna i den fil som laddas ner och klistra in dem i programmet Arduino mellan kommentarer som säger "Begin satt data." Dessa nummer representerar alla positioner behövs för att skapa modellen.
10. Ladda upp koden till Arduino
11. Ställ in laser guiden på en tri-pod (jag använder en magic arm så att benen inte komma i vägen). Kontrollera att laser är "Avstånd till Base" mm från din byggnadens yta. Även manuellt justera lasern så den är centrerad.
12. Tryck knappen "Rita begränsningsram" på den registeransvarige att göra laser drar markeringsramen, används för att placera material. Jag satte en bit papper och tejpa fast den att bygga så jag inte limma min modell på golvet.
13. När du är klar, tryck på "Play"!
14. Böj piprensaren så att lasern är "på" piprensaren som den flyttas. Använd limpistolen för att fästa piprensaren när du går. Om modellen kommer att snabbt, tryck på play igen för att pausa. Du kan använda knapparna Nästa och föregående för att flytta laser tillbaka om du missat något steg.