Bo underhöll på lång buss Rider (5 / 6 steg)
Steg 5: Penna + papper = kul
Kategorier
Rita ett rutnät/diagram med en bokstav i varje ruta på den vänstra kolumnen. Dessa kan vara alla bokstäver eller de kan stava din favorit ord. Över den översta raden skriver kategorier som "flickornas namn, pojkarnas namn, kroppsdel, djur, plats, ockupation, färg, bil" etc. Spelarna turas komma med ord för varje kategori som börjar den raden bokstaven. Målet är att komma med ord ingen annan använt. Poängsystem? Upp till dig.
Varför? Eftersom.
Varje person skriver en fråga som börjar med "varför," såsom "Varför hundar bark?" eller "Varför män har bröstvårtor?" eller "Varför folk gäspa?" Sedan, Vik upp på papperet över att gömma frågan och skicka den till någon annan som, utan att läsa frågan, skriver ett svar börjar med "eftersom," såsom "eftersom tyskarna invaderade Polen", eller "eftersom din mamma sa så." Sedan läsa frågor och svar för lustiga resultat.
Ordet byggnaden
I grund och botten skriver en spelare en bokstav. En annan person lägger till ett brev, med avsikt att stava ett visst ord. Varje spelare håller lägga till tills varken kan lägga till en annan bokstav. Om en person anser att den andra spelaren inte kan möjligen tänka på ett ord, kan han/hon utmana den personen till slut ordet.
MOSAR
En favorit för yngre barn, mosar är ett spel som används för att förutsäga en persons framtida. En spelare berättar den andres lycka. Spåkvinnan börjar med att skriva ut möjliga utfall, börjar med mäsk (mansion, Lägenhet, hydda, hus) och brukar göra kategorier som make, karriär, makens karriär, bil, husdjur och antal barn. De möjliga alternativen är normalt en blandning av goda, dåliga och genomsnittliga. Det magiska numret härleds teller att göra tally märken och personen säger när du ska sluta. Det magiska numret används för att eliminera val till vänster med ett svar per kategori. Till exempel om antalet är 4, räknar teller M(1), a.2, S(3) och H(4). Huset är inte längre ett alternativ. Fortsätt med det magiska numret, hoppa över överstruken alternativ och färdiga kategorier.
SOS
Liknar tic-tac-toe, börja med ett rutnät 3 x 3 eller större men fortfarande lika bredd och höjd. Antingen spelare kan sätta ett S eller en O ner, med objektet för en spelare att skapa på sin tur sekvensen S-O-S bland anslutna rutor (antingen diagonalt, horisontellt eller vertikalt), och att skapa så många sådana sekvenser som de kan. Om en spelare komma en S-O-S, kan de fortsätta slår tills de inte längre göra sekvensen. Annars visar alternativ. För att hålla reda på vem som har skapat som, en spelare cirklar sekvenser och den andra sätter en linje genom deras.
Klotter tid!
Enkelt. En person gör en stor klotter-y röra på papper, och en annan person lägger till det och gör det till en bild. Viola! Titta på inspiration på Youtube.