Bryta ner av 3DS max (3 / 4 steg)
Steg 3: Bygga en tillgång
För detta har jag beslutat att göra en ganska enkel låda bara för att ge dig en grund för hur systemet fungerar.
Först kommer vi ladda upp 3DS Max, när det har laddats står vi inför det här fönstret.
som ni kan se (bild 1) det är 3 större nät som är en topp, mellersta och nedre view, mindre fönstret är det vi kommer att använda för rutan så vi skall utöka fönstret (bild 2).
1. vi börjar vår box genom att gå till höger sida av skärmen (bild 3) och klicka på alternativet box, för detta måste vi klicka och håll vänster musknapp drar för att göra basen (bild 4), som du släpper musknappen kan du nu göra rutan önskad höjd genom att flytta musen upp tills du klickar på igen (bild 5).
2. nu skall vi Högerklicka på rutan vi har skapat och flytta ned för att konvertera öppnar detta en annan låda för att avslöja en möjlighet att konvertera till redigerbar poly (bild 6). Detta innebär att vi kan ändra olika aspekter av vår låda och inte bara höjden eller position.
3. nu har vi konverterat till en redigerbar poly vi ska välja polygon på höger sida-menyn (bild 7) då vi skall välja den övre delen av vår låda som kommer att göra en mörkare röd färg. Efter den övre delen av vår låda har valts vi sedan flytta tillbaka till vår meny till höger och leta reda på alternativet att pressa (bild 8).
4. När vi har valt alternativet extrudering vi kommer att konfronteras med ett nytt alternativ visas över våra objekttyp (bild 9) i (-10.0) och slå till gå in (bild 10)
5. När du har angett önskad mängd vi sedan gå tillbaka till vår högra menyn och välj kanten (bild 11) efter det här alternativet klickar du på den nya linjen som har skapats inom rutan håller ned CTRL för att välja mer än en (bild 12).
6. När alla mellersta kanterna har valts stryka vi enkelt dem lämnar en öppning till vad ska det bli vår låda. (bild 13). För att ge vår låda mer realistisk look kommer vi Markera hela rutan, gå tillbaka till vår högra hand meny och klicka på listan modifierare (bild 14) då vi skall söka för shell (bild 15) när skalet har placerats i rutan kommer att ha några tjocklek till den (bild 16).
7. nu när rutan har skapats om än grundläggande skall vi lägga en textur till det bara för att visa hur det görs. lägga en textur som vi kommer att trycka på (M) på tangentbordet för att öppna en meny (bild 17) vi sedan på menyn mer kompakt (bild 18), detta kommer att ge oss den nya menyn (bild 19).
8. nu har vi den nya menyn vi flytta ner till Klicka på den lilla rutan bredvid diffusa (bild 20). Här har jag sökt en bild konsistens av en trälåda, när bilden har sparats till pc vi klicka på alternativet bitmapp (bild 21) nu har vi en textur ställa in (bild 22) vår sista steget att göra textur Visa på vår tillgång att klicka på en liten schackbräde som en alternativ (bild 23).
9. Slutligen väljer vi det område vi vill genomföra denna bild om du vill och dra och släpp textur till tillgången med vänster musknapp. Jag har valt en träpall titt och en halm bild för längst ned i rutan bara för att visa hur det har gjorts. (bild 24, 25 & 26).