BUGGO Arpeggio Synth (9 / 16 steg)
Steg 9: De första ljud
Detta berodde främst på min lathet. Jag kunde nog har ringt i ett bra ljud om jag hooked upp några krukor och fixade runt och försökte hitta en bra kombo. I stället tilldelats jag några godtyckliga värden parametrarna. Det var inte dåligt, jag fick det att bli lite melodisk. Här jag slakta temat från TRON:
Jag letade efter en annan låter hur som helst, något mer instrumental eller formade. Jag undrar fortfarande om jag kunde hitta några kod att göra polyfoni. Efter googla lite hittade jag den i ett mycket trevligt projekt kallat Pisanomatic. Pisanomatic är ett hjul att när drivit tillsammans genererar musikaliska sekvenser kallas Pisanos. Det härrör från ett par andra projekt, inklusive Auduino. Den stora delen är att det inte bara gjorde polyfoni, men hade också olika röster och kuvert som kan väljas. Jag började att hacka den på plats med min kod och gjort vissa framsteg, och slutligen hade en anständig arpeggiated ljud att bygga på. Röster av Pisanomatic haft mycket 8 lite känner till dem, som gick bra med de brutna ackord som var så vanliga i Nintendo musik.
Jag kunde bara göra min Pisanomatic-derived kod 2 Obs polyfoni. Om jag vände på 3 röster, fick jag noll utdata. Fortfarande inte säker på varför det är. Men två var nog för ett spår med bas och melodi. Jag började experimentera med att spela olika basen noterar härrör från de nycklar som hölls nere. Det lät bra!
Nu att bygga en kontrollpanel och verkligen börja styra ljudet.