ChronosMEGA; ett armbandsur (6 / 16 steg)
Steg 6: Animation funktion
Animeringen var en funktion jag hoppades att implementera i ChronosMEGA men på grund av tidsbrist, kunde jag inte avsluta integrera animeringen med kodens huvudsakliga logik.
6.2 varför detta visas om det inte är avslutad?
Jag tillbringade timmar varje dag i veckor bygga Animation, men senare kunde jag inte integrera de två koderna som församlingen tillsammans. Animation koden i sig är faktiskt klar och fungerar. Jag utvecklade animeringen separat från den viktigaste koden, så jag kunde försöka integrera två senare. Dock under integrationen, var fel att vara trippade överallt; eftersom de var i församlingen, var det väldigt svårt att spåra källan till problemet.
Raw animation koden ingår faktiskt i den zip du hämtat i början av detta Instructable.
En annan anledning till varför jag visar det är bara för att animeringen ser riktigt cool, och tänkte att ni skulle vilja se den.
6.3. så hur fungerar den här animeringen ännu?
Som tidigare nämnts, finns det två visningslägen i ChronosMEGA kan vara:
- Tidsvisning
- Idle Display
ChronosMEGA som standard förblir inaktiv. När användaren trycker på knappen för att visa tiden, växlar läge till klockläget. ChronosMEGA sedan ställer in en Timer i 5 sekunder och fortsätter genom dess huvudloop. När timern slocknar, ändrar ChronosMEGA visningen tillbaka till inaktiv.
Men, jag trodde det skulle vara häftigt om en animering avrättades vid övergången av Idle Display till klockläget.
Animeringen startar belysning, de första, rätt LED. Sedan medan belysning en LED i taget, ljuset färdas medsols runt ansiktet och stannar högst counter ledde medurs som behöver tändas i klockläget från origopunkten.
Detta är förmodligen förvirrande, så jag skapade en cool animering av animeringen. Detta kommer att visa hur animeringen ser ut om tiden 4:52
Och denna video visar animeringen av ChronosMEGA i aktion: