Cloud gruvan: Digital Sky fångar till CNC stickning - del 3 (gör) (4 / 14 steg)
Steg 4: Gör struktur eller ett mönster
Jag gav en detaljerad blick i textil designprocesser för detta plagg i del 2, fortfarande finns det några ytterligare punkter som jag kan göra här som vi börja tala om interagerar med Stolls programvara.
1. på grund av den patentskyddade naturen av Stoll maskiner och programvaran är det inte lätt sätt att exakt översätta textil designad utanför deras gränssnitt. Närmaste funnit den lösning vi sparade filer som bitmappar (.bmp) och att göra små justeringar en gång bilden behandlades av programvaran. Ibland innebar att ändra varje kvadrattum av textilen, pixel för pixel, stygn av stygn. Jag måste ge en stor ropa ut till Myrriah för att sätta upp detta på dessa stunder.
2. att veta vilken detaljnivå du vill ha och kommer att acceptera i dina textilier som verkligen är viktigt.
3. Justera omfattningen av din anpassade textil verkade relativt lätt inom programmet.
Ovanför kan du se en skärmdump av sky textilen. Vi försökte få det till så få nivåer som möjligt, detta är en av de processaa bilderna. Om vi hade en större lutning av garn färger som ska användas i projektet kunde vi ha använt denna iteration.