Dead Space: Schofield verktyg 211-V Plasma Cutter (1 / 19 steg)
Steg 1: Refererar till Material och 3D-Design
Jag sköt upp Dead Space och såg till att jag fick några skärmdumpar av Plasma Cutter i varje konfiguration (vertikal/horisontella och stuvade/används). Detta också låta mig få en känsla av det är skala i förhållande till Isaac, och få en känsla för färgskalan. Jag höll skärmdumpar händig så jag kunde rulla igenom dem på min fritid som jag designade varje del, och om jag behövs för att se hur något flyttade jag bara kunde hoppa tillbaka in i spelet. Jag gjorde också några reload eller två för att avgöra vilken del var tidningen.
Designen var definitivt den längsta delen av processen, som det skulle ibland innebära skriva ut en del bara för att upptäcka att något var ordentligt justerade eller jag hade inte tagit något hänsyn, vilket skulle innebära en redesign och skriva ut igen. Jag fungerade inte på det varje dag, men det tog minst 3 månader för att få allt gjort.
Den första som jag gjorde fungerade till en grad, men den roterande mekanismen var inte mycket bra och tenderade att lossna från servo. Det fanns också en hel del gjutgodsrensning och trimning att få allt att passa fint, så jag inte ville släppa den till världen i denna stat. Jag kom tillbaka till det ett par veckor sedan och har städat det upp och gjort rotator mycket mer solid, plus extra förlängning främre fenor och göra det mer spel korrekt! Det är ett bra tillfälle att städa upp kostym och lägga till några extra detaljer, så jag ska förmodligen vara klädd det igen detta Halloween...