Digital målning för illustratörer (6 / 6 steg)
Steg 6: sista handen
Kom ihåg vägledande rektor, början stora och arbeta ner mot detalj. Varje steg du vill lägga till information i din målning i stället för radering och göra om detaljer eftersom de målades över.
När man tittar på en stor yta, lägga till små variationer i tonala och färg och sedan sudda eller smeta ut dem i.
När det finns en höjdpunkt eller en skugga, varierande tonen i din färg är säker utan att lägga till kan en nyans som du inte skulle förvänta sig leda till en mer slående bild. Exempelvis används ofta blues som skuggor på flesh tone och andra färger.
Ytorna är sällan helt slät, speciellt hud. Att lägga till fläckar av olika toner och små färgvariationer kan ge en mer levande känsla.
Illustratörer vill ofta så detaljerat som möjligt i en ritning. I flesta fall, en målning är inriktad på en centrera av uppmärksamhet eller en åtgärd. Många mycket slående målningar lämna Detaljer utanför detta centrera eller åtgärd undefined, bara ungefär målade i. Detta kan användas att skapa en känsla av rörelse eller att låsa betraktarens uppmärksamhet på en specifik punkt som kan skapa en önskad stämning. Tänk på vad du vill vara i fokus för målningen och koncentrera sig på att.
Skuggorna är ofta mörkare i ett fotografi än du vill att de ska vara. I många fall har jag hittat mig själv helt skymmande detaljer som jag arbetat hårt med eftersom de är i djup skugga. Illustratören kan ofta lämna en antydan av detaljer på plats samtidigt som målare, om försöka måla photorealistically, inte kommer att ha det alternativet. Återigen stillbilder titta på dramatiska fotografier eller ännu bättre, i en film. Du kommer att se mycket djupa skuggor som ofta skymmer en tredjedel av ämnet.