DinoCalc Version 1.0 (34 / 40 steg)
Steg 34: Färdigställande
Dra i spaken på och din röd och grön lysdiod blinkar kort. Din räknare är nu redo att kontrollera din matte!
Om du får i en binda, tryck på knappen "C" Rensa Kalkylatorns minne och börja ditt problem om.
Och om du gör ett misstag, som likhetstecken trycka två gånger, röd lysdiod snabbt kommer att blinka och rensa minnet.
Ange ett math problem:
1) användaren skriver:
ett nummer, (till exempel 12)
då en matematikoperator, (Låt oss plocka dessutom +)
då ett andra tal, (Låt oss lägga 13 till vårt första nummer)
tryck sedan på likhetstecken (=)
sedan anger användaren vad han (eller hon) tror svaret vara, (Låt oss gissa 22)
tryck sedan på "?" till se om du är rätt eller fel!
2) mikroprocessor beräknar korrekt svar
I vårt fall, 12 + 13 = 25. Så beräknat rätt svar är 25.
3) mikroprocessor jämför beräknade svaret på användarens
gissade svar. Om de inte är lika då tänds den röda lysdioden. Om de
är lika då den gröna lysdioden tänds.
Vi gissade 22, så 22 inte är lika med 25 så den röda lysdioden lyser upp!
Anteckningar och begränsningar:
1) endast en matematik åtgärd stöds för närvarande (dvs 12 + 12 eller 12-12 kommer att fungera, men 12 + 12 + 12 eller 12 + 12-12 kommer inte)
2) negativa tal fungerar (dvs, -12 -12 + eller --12 -12 fungerar)
3) stora mängder fungerar (dvs, 123456789 + 8765 fungerar)
4) decimaltal fungerar (dvs 12,1 +12.2 fungerar)
5) Jag gjorde detta för min förskola son, så just nu de enda matematikoperatorer stöds för närvarande är addition och subtraktion. Multiplikation och Division kommer att läggas i en framtida uppdatering.
6) sista begränsningen är din fantasi. Bara för att jag gjorde något ett sätt, inte vara rädd för att ändra det att fungera för dig!
Tips: se till att du stänger av din DinoCalc när du inte använder den, så att du inte köra ner batteriet!