DIY Gamer Kit - IR handledning (1 / 5 steg)
Steg 1: Konfigurera din Arduino skiss
Det första vi behöver göra är öppna upp ett nytt Arduino fönster.
När vi har det öppna, kommer vi att sätta upp våra bare-minst program.
För det första måste vi inkludera Gamer biblioteket. Vi måste också inkludera GamerIR biblioteket, som är ansvarig för att skicka och ta emot data mellan spelare.
Nästa, vi måste inkludera SoftwareSerial biblioteket, som krävs av GamerIR biblioteket.
När vi inkluderar alla nödvändiga bibliotek, måste vi göra en kopia av dem (annars känd som en instans). Låt oss kalla Gamer biblioteket gamer och IR bibliotek infraröd.
Slutligen, i vår inställning, vi berätta Gamer att börja. Detta kommer att starta upp Gamer och få den redo att acceptera våra kommandon!
Slå på kompilera knappen (fästingen längst upp till vänster i fönstret Arduino) och se till att du inte får kompileringsfel! Om du gör, dubbel kolla att du inte har stavat fel eller felstavat någon del av din kod.
#include < Gamer.h >
#include < GamerIR.h >
#include < SoftwareSerial.h >
Gamer gamer;
GamerIR IR;
void setup() {
Gamer.BEGIN();
}
void loop() {
}