Dra åt bältet! (2 / 6 steg)
Steg 2: Montera hårdvara
Låt oss börja genom att samla material som hårdvara.
Ansluta lysdioder
- Anslut USB-kabeln till Arduino och till datorn
- Anslut de 5 LED-lamporna till digital stift 2, 3 (grön) 4, 5 (gul) och 6 (röd)
- ansluta en jumper från digital GRND till skärbräda
- Anslut 5 hoppare från digital stift 2-6 på Arduino att längre LED ben på skärbräda
- Anslut 5 motstånd från GRND på en skärbräda med kortare LED benen
Ansluta på knappen
- ansluta ström GRND till skärbräda
- Använd 10K motstånd för att ansluta GRND till ett ben av tryckknapp
- Anslut digitala stift 12 till samma stift av tryckknapp
- Ansluta ström 5V till motsatta benet av tryckknapp
De färger som valts är avsedda att skapa en visuell representation av de pengar som spenderas. Grön, gul och röd har universella klang, särskilt när den visas i sekvens. I den här konfigurationen anger grön att en är inom den tilldelade budgeten, gult betyder att man närmar sig gränsen, och den röda lysdioden visar att budgeten har använts. Detta är ett intressant sätt att göra informationen här enheten skildrar, tydligare. På grund av skillnaden i färger, kan olika antaganden göras av andra som finns i informationen. I det här steget arbetade vi genom Disalvos idé av projektionen på sätt att utformningen av denna enhet i fråga om att färgerna väljs, kan representera en uppsättning av framtida konsekvenser. Varje färg LED skickar ett annat budskap. Till exempel kan har en grön lysdiod lyser utöva en känsla av "safeness', gul en känsla av försiktighet och red en känsla av larm och även fara. Utforma enheten på detta sätt får oss att lära oss att teknik i olika utrymmen kan ha en inverkan på typerna av interaktion och sociala relationer som individer som bär denna enhet kan stöta på.