Dragon turnering Fighter: En enkel anpassningsbar kortspel (9 / 9 steg)
Steg 9: Sista matchen
Hittills har detta spel medan enkel i naturen tog runt en veckas arbete att få rätt!Jag skulle älska att få detta spel produceras på "riktiga" spelkort, men tryckkostnader är oöverkomliga från lokala skrivare och jag skulle ha för att kunna sälja dem som en produkt att försöka betala för det!
Eftersom jag inte har råd att göra detta, jag lägger fram korten här gratis, med enkel regel bladet. Vänligen njuta av spelet och lämna dina synpunkter i kommentarerna. Idéer för mer speciella tekniker tas tacksamt emot och jag lägga till alltid dem i som en expansion. Bilderna i detta instructable är fullt storlek bilder som jag skapat och om du skriver ut dem i den storlek som de är, de ska skriva ut rätt storlek. Importera dem till ditt favorit paket! (Prova Inkscape om du efter något gratis!)
Dragon turnering Fighter - regel
Däck konstruktion
Däcket måste ha mer än 50 kort.
Däcket bör ha minst 30 brickor.
Valfri kombination av Attack eller spärra kort kan ingå i leken.
Begränsade kort har det maximala antalet kort som kan ingå i en kortlek (du behöver inte ha maxantalet i dina däck ändå!).
Spelet
Börja med att vända ett mynt som kommer att gå första.
Varje spelare ritar 7 kort. Detta är handen.
Efter varje åtgärd (attack eller försvar) drar spelaren 3 kort.
Spelaren kan lägga några power kort när som helst, kan dessa "lagrade" ansikte upp på bordet.
Spelaren kan anfalla med valfritt antal attack kort i en combo.
Angriparen ska följa några regler på varje kort allting (s) lägger han en i en attack sekvens.
Försvararen bör observera några regler på kortet bly under en försvar sekvens.
När du spelar en counter-kort, se till att du håller en anteckning om vem som egentligen startade det vänden! Det kan vara väldigt lätt att tappa bort vem som började att flytta (särskilt om motståndaren räknarna, och du counter igen!)
När angriper, bör spelaren lägga korten ut i uppspelningsområdet.
Detta bör vara i form av en linje, så den försvarande spelaren kan se vilken attack är första.
Försvara spelaren kan sedan antingen välja att ta skadan (se regler på korten) eller försvara.
När man försvarade börjar försvaret från det första kortet av combo. Du kan inte börja försvara halvvägs genom en combo.
Vinnaren är den spelaren som fortfarande har kort kvar för att dra från deras däck.
Om båda spelarna få utslagen (kör av kort) sedan spelet är oavgjort och bör spelas.
Speciell teknik kort
Dessa kan ingå i en combo, och kräver en combo ska aktiveras.
till exempel:
Minnesförlust
för att vara aktiverat, du är skyldig att göra följande attack mönster: - lätt, Medium, hård
du ta straffet från spelkort medelhårt och hårt, men motståndaren förlorar alla kort han innehar för närvarande