Dragon turnering Fighter: En enkel anpassningsbar kortspel (7 / 9 steg)
Steg 7: Speciella rörelser
Inspirerad av "Street Fighter" Jag bestämde mig att genomföra detta genom att aktivera speciella flytta korten av en rad andra kort att producera speciella flytta effekterna.
vid denna tid, komedi elementen började arbeta sig in i spelet... trots allt, vi hade varit på detta nästan 10 timmar i sträck! Caffine imps och pizza IGC hade invaderat våra hjärnor och därmed några av speciella flytta kort återspegla detta.
Speciella drag som aktiveras av en kombination av tre kort, detta ger gott om olika kombinationer för att utvidga spelet vid ett senare tillfälle och kort kombination kan återanvändas om det behövs.
Vi började genom att lägga till kortet "Great Escape" (det råkade vara på TV på gång!), sedan "ta som du djävul". Efter det rullade den andra längs ganska snabbt.
Stor omsorg lagts vid att göra dessa speciella tekniker så de inte hamna på "uber"-kortet i någons däck (till skillnad från top trumps). De påverkar spelet, men inte alltför tungt som däck design är en mycket viktig del av strategin.
Mer spela testning!
Vi upptäckte att alltför många speciella tekniker i ett däck var bara ett dåligt val - som du inte kunde dra dem bort, så du slutade med ett "blindgångare" kort du inte kunde spela, och det slutade bara som en del av en block sträng, så var försiktig när builing däck var en bra start. Också, vi gjorde varje speciell teknik unik i så vitt att du bara har en av varje i dina däck.