Elektroniska programmerbara Arduino fyrverkeri (9 / 9 steg)
Steg 9: efteråt
När showen är över måste du gå över till lanseringen platsen, släcka eventuella bränder som kan ha hänt, och kontrollera sedan för att se till att alla fyrverkerier antändas. Sätt inte någon del av kroppen över någonting förrän du är säker på att den lanserades. Om någon av dina fyrverkerier inte gick använda denna rubriken händelse 1) säkringen är fortfarande fulla längd från fabriken eller händelse 2) säkringen lit, brände några och sedan stannade. Du kan lätt fyrverkeri med din tändare under tävling 1, men om tävling 2 händer, kolla om du vill kontrollera att säkringen är hela vägen ut, inte brinner, och sedan försiktigt bort fyrverkeri och placera den i en hink med vatten, denna kommer att innehålla de flesta om inte alla av explosionen om det går (det finns berättelser av exploderande hinkar) , och vattnet kommer att suga fyrverkeri, gör det så att det inte går att tända. Även om du hittar någon odetonerade fyrverkerier i de omgivande områdena gör samma som tävling 2
Lagt ut någon bränder med vatten eller brandsläckare, om det kan vara för stora, kalla lokalen brand institutionen omedelbart! Det är vad de är till för, och de kommer att vara redo för händelser som denna.
Försök att plocka upp alla röran som du kan, och sedan komma tillbaka nästa dag och avsluta det om.
Du har gjort det! Grattis!
Vänligen fråga frågor i kommentarsfältet nedan.