Elektroniska trummor Lingo (10 / 11 steg)
Steg 10: Velocity lager överhörning latens dubbel utlöser?
När ett företag registrerar en trumma, till exempel en snara, de kommer att spela in trummor slå snara från verkligen mjuk träffar = låg hastighet till riktigt hårt träffar = hög hastighet. Ibland kan ett instrument (i detta fall snara) har över 90 hastighet lager. Denna mängd prover i kombination med AMG (Anti Machine Gun) teknik gör programvara för att spela en något annorlunda prov varje gång användaren träffar pad vilket skapar en mer (mänskliga) känsla och som ger ett ljud mycket närmare till de akustiska motstyckena.
Överhörning. Överhörning inträffar när en pad får slog och pad intill det utlöser också. till exempel du träffar bastrumman och snara pad går bort också. Detta kan justeras för att minska den felande pad känslighet och eliminera sin förekomst.
Latens. Latens uppstår när en pad slås och ljudet hörs efter en viss fördröjning.
Detta kan vara riktigt irriterande att de flesta spelare som det bråkar med tempot. De flesta OEM dator ljudkort är inte avsedda att förhindra fördröjning beror på att när du använder programvara ljud bör framställas tillräckligt snabbt för att inte ha någon fördröjning, men när du ansluter en extern instrument, tid det tar för signalen att färdas från sådana instrument till ljudkortet och till högtalarna kan märkas om det är över 10 ms. att förhindra detta , ASIO4ALL drivrutinen kan hämtas och installeras (gratis på nätet) och detta optimerar resurserna därmed lindra de flesta problem
Dubbel utlöser inträffar som det namnet antyder, när en kuddar känslighet är satt för högt att skapa resonemang kulspruta. lösningen är att minska känsligheten av pad.
de flesta trumma moduler och trumma programvara har parametrar för denna inställningar och det finns liten variation i hur de dem namn. Naturligtvis när du köper en modul samt med andra komplexa elektroniska enheter bör vi svälja vår stolthet och läsa manualen!
Det är noga med att rädda oss från några huvudvärk...