En Guide till grunderna i djur Animation (1 / 5 steg)
Steg 1: Spooky skrämmande skelett
Innan du kan börja att animera alla djur, är det ett bra steg att bekanta sig med hur deras skelett är strukturerad. Placeringen av ben och leder, ganska självklart, har allt att göra med hur de flyttar. Platserna för sina axlar, armbågar, handleder och så kartlägga vidare begränsningar för deras rörlighet och flexibilitet, eller de kunde förklara varför djuret är så flexibla, beroende på hur de är byggda. Lyckligtvis, de flesta djur delar ganska gemensamma grundläggande strukturer, om de är av fyra legged sorten naturligtvis. Om du sätter ett hundar skelett och en katt skelett sida vid sida, bör du märka att dela hur benen byggs många gemensamma drag. Benen böja på samma sätt och delar samma grundläggande struktur, till exempel. Det är dock de små saker som kan förklara hur de flyttar. Benen på en katt har mycket mer böja till dem, de har mindre revbenen som gör dem mer flexibla, deras ryggar är längre och mer flex dem. Enkla saker som att berätta att katter gå med mer skicklighet och nåd än en hund skulle, som är byggt mer så för makt än katter. Detta betyder att när de kör, även om de har liknande cyklar det finns likheter, flyttar en hund med mycket mer massa, i brist på bättre ord, än en katt. Katter-flexiblility gör det flytta med mycket smidighet än en hund, vars bulk gör det körs ungefär. Placeringen av deras leder och längden på deras ben har också mycket att göra med hur de flyttar. Att hålla fast vid våra exempel djur, låter undersöka frambenen av både en katt och en hund. Hundar har normalt en kortare humerus än en katt kommer, samt en längre skulderbladet. Gör deras rörelse mindre märkbar i axlarna, medan synligt kan du se på axeln på en katt som det går. Att avsluta detta, skelett är viktigt. Försök som ni kanske du inte kan flytta på vissa sätt om inte dina ben är byggda för det.