En Guide till grunderna i djur Animation (4 / 5 steg)
Steg 4: Flytta att kroppen, drag som kropp, se till att du inte skadar ingen
Om man tittar på katter axel och gumpen eftersom jag animerade det, kommer du förmodligen att märka att de inte är statisk. Axeln stiger och Tempus som benet den är ansluten till är i kontakt, den högsta punkten är när benet är rakt och höften gör samma sak. Att se till att kroppen djur rör sig med sina ben är extremt viktigt, eftersom det är det enda sättet förslaget kommer att verka vätska. Om baksidan av djuret är helt stilla och verkar frysas medan benen är rörliga gör din animation verka antingen som något är fruktansvärt fel eller bara alltogether onaturliga. Dina ben är alltid rör sig tillsammans, nästan aldrig på egen hand. De alla samverkar och flytta i synk, och detsamma gäller för djur. I själva verket de mer dramatiska förflyttning av axlar eller höfter än mer intressant är det att titta på din animering och titta på den. Jag gick mer realistiskt med min animation för att skapa detta instructable, men det betyder inte att det är det enda sättet att göra det. De alltför överdrivna rörelser Funna i tecknad film är det som gör dem så kul att titta på, så bli inte rädd för att få lite galen med det.