En Guide till promenad cykler i Flash CS5 för nybörjare (5 / 8 steg)
Steg 5: Faktiskt animera: överkropp och huvud
Okej, så du ser som musen? Okej, nu du se högerknappen på musen? Perfekt, vad sägs om vänster? Nästa, låsa alla lager utom bålen en. Bra, nu vänster knapp klicka bredvid torsoen av din karaktär och håll den. Kontrollera att du har svart pilverktyget valt. Nu drar du markören över bålen och huvudet och släpp. Frid och fröjd, nu höger knapp Klicka på markerade överkropp och huvud och välj "Konvertera till symbol". Svälla, nu se till att det är ett filmklipp, namn symbol och vänster clicky ok. Böter och dandy, nu rätt klick den nu ombyggda symbolen och välj Skapa rörelseinterpolering (notera, se till att du är på den första bildruta/nyckelrutan). Adekvat, nu flytta överkropp och huvud längs hur du vill, skapa nyckelrutor där du vill ha den att glida till och bockning sökvägen som du önskar. Till exempel om på ungefär en fjärdedel av vägen i, du ville att det skulle flytta ner, helt enkelt gå till ramen för önskan om du vill att det ska göras går i och skjut det ner till där du vill ha den till slut upp och med briljans av rörelse tweening, kommer det fylla i resten automatiskt. (För ytterligare helpusing rörelseinterpoleringar, en god vän till mig gjorde en mycket trevlig instuctable om dem här. Du ska klicka på den. På allvar. Även om du förstår detta. Dess dagens, man, det säkert vara bra.)
Se, lätt. Är faktiskt det längsta stycket för faktiskt animera ännu. Vad? Vem sa att?