Fallout 3-Brotherhood of Steel Helmet (3 / 59 steg)
Steg 3: Kapitel 1-planering-3: förberedelse för Pepakura
Obs - du kan hoppa över detta steg om du inte har 3D-upplevelse eller vill inte ändra designen.
Pepakura filen som jag har byggt finns här (helt enkelt ta bort den "pricken" från adressen nedan):
http://www.4shared.dot.com/file/PGIzojP_/BoS_Helmet.html
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Importera .obj av hjälm till din 3D-paketet. Först vi måste först ta bort alla detaljer (slangar, lampor, scope, etc) tills ingenting finns kvar men huvuddelen av hjälmen. Alla de andra detaljer kommer att byggas, men med olika metoder.
När detta är gjort kommer vi att bygga upp maskor för att ta bort så många trekantiga polygoner (eller "tris") som möjligt. Trekantiga polygoner är bra för en låg upplösning, i spelet tillgång, men papperet modellen gör vi behov rengöra fyrkantiga polygoner (eller "fyrhjulingar"). Ren loopar och remsor av fyrhjulingar kommer att utvecklas till platt papper former bättre än Tris och bara ser bättre också. Det kommer verkligen att hjälpa din modell som sticker ut från amatörer som gör papercraft modeller från raw i spelet modeller. Tyvärr, vad ser bra animering i ett spel inte alltid översätta till en statisk skulptur som du kan noga undersöka, så det är bäst att förädla den och lägga till lite mer definition.
Exportera din quaded modell som ett nytt. mål