Flexibla glödande snögubbe prydnad (7 / 15 steg)
Steg 7: Han hade kol för ögon och knappar
Vi kommer att skapa knappar med hjälp av sfärer. Öka underavdelningarna till 36 igen. Ta bort halva ansiktet längs axeln så att du har en halv sfär. Markera kanterna på hålet, pressa i och använda dokument för att centrera för att stänga hålet.
Kontrollera alltid din normaler. De ska vara vänd. Använda displayen > polygoner > möta normaler. Om normaler ser bra ut kan du gå tillbaka till Display > polygoner > ansikte normaler att dölja normaler. Det är viktigt att kontrollera normaler. Om de möter inåt kommer inte det ut. Om så är fallet, Välj alla ansikten och gå till normaler > omvänd att vända normaler. Nu ska de möta korrekt.
Flytta området i position och ändra storlek för att passa ihop referensen. Duplicera området för att göra den andra knappen och tredje och flytta dem till position. Det kan vara en bra tid att spara och att namnge dina objekt och gruppera dem tillsammans. Markera ett objekt och gå till Redigera > ta bort av typ > historia till stryka historien av objektet. Markera andra objekt i Outliner och slå "G" för att ta bort historia från alla andra föremål. När du grupperar objekt se till att centrera vridningen för gruppen.
Förändra din syn att se till att knapparna är helt inbäddade i ytan av kroppen. Jag halverade sfärernas så att de inte skulle tränga in i kroppshålan och hålla min poly räkna ner men du kan hoppa över detta steg om du vill.
Duplicera en av knapparna med dubblett > särskilda och göra 5 kopior för munnen eller du kan göra 7 kopior och har ögon också. Ändra storlek på och placera för att efterlikna hänvisningen. Min mått var lite annorlunda än hänvisningen så jag placerade sfärernas i lite olika positioner än det var i referens. Bara gå med vad ser bra ut.