Flexibla glödande snögubbe prydnad (14 / 15 steg)
Steg 14: Problem och lösningar
Observera problem med trycket av en annan modell, insåg jag att snögubben förmodligen inte skulle skriva ut väl antingen. 1 fel jag gjorde var lämna alla objekt som separata korsande objekt. I stället kombinera alla delar av modellen till ett nät så det kommer att skrivas ut korrekt.
Det du kan göra är att använda booleska Union. Välj två av delarna, jag började med hatt och loop, och gå till Mesh > booleska värden > Union. Nu hat och loop är ett poly objekt och de extra polygoner av slingan som genomskuren hatten är borta.
Det nya problemet är att det finns alltför många vert möter sedan slingan hade mer i detalj. Att fixa detta vi kommer att skapa några nya geometrin och slå samman några hörn. Det fanns några verts som var riktigt nära varandra att jag helt enkelt ihop dem med varandra. Se bilderna ovan. Jag skapar några verkligt fula geometri att du skulle aldrig vilja använda för animering men ska vara bra för utskrift, särskilt om vi inte dela upp igen.
När du går igenom din rensning kan du kunna gå tillbaka och göra lite trevligare geometri som jag gjorde. Jag har inte boolean ögon, näsa, mun och knappar. Jag tänkte att de skulle skriva ut böter eftersom de små detaljer eftersom det är vad jag har sett med andra utskrifter. Vi får se...
I hatt och kroppen bör gå ihop mycket väl. De har samma nummer av indelningar men när du booleska där verts inte kommer att slås samman. Bara att gå runt med slå samman hörn eller koppla till Center och fixa mesh.
Denna gång jag ska hoppa över att lägga till indelning nivåer i ZBrush och bara använda det för att producera den .stl-filen.