Flyta en ping pong boll på kommer! (4 / 6 steg)
Steg 4: Redo kretsen
Naturligtvis, du kan alltid ställa in kretsen annorlunda än vad jag gör om du har egna komponenter eller föredrar lödning saker tillsammans.
Detta steg har jag några referens bilder beskriver de olika tråd anslutningar som jag gjorde. Men för att kommunicera i ett nötskal av vad jag gjorde på min skärbräda, jag drivs de båda sidorna av skärbräda med olika spänningar: ena sidan använde jag den 3.3V linje från WF32 och den andra sidan fick 5V linje från WF32.
Jag trådbundna sedan upp PWM-fläkt med röd tråd ansluten till 5 v järnväg, den svarta kabeln till en jordad järnväg och bruna kabeln ansluten till stift 6 på WF32 ta emot PWM signalen så att fläkthastigheten kan kontrolleras. Den gula sladden på fläkten är varvräknare som jag inte behöver för detta projekt så jag lämnade den osammanhängande.
PmodACL2 kommunicerar över SPI, så vi ansluter det är stift 1-4 (CS, SI (kallas även MOSI), så (kallas även MISO), och SCLK till stift 10, 11, 12 och 13, respektive, på WF32. Stift 5 på PmodACL2 ska anslutas för att marken och fästa 6 anslutna till de 3.3V järnväg på en skärbräda. Resten av stiften (7-12 på den nedre raden i huvudet) behöver inte vara ansluten till något för detta projekt.
Jag använder en extern ström levererar med detta projekt genom antingen fat jack på WF32 eller VIN och GND stiften på rubriken makt (J3) så att systemet har tillräcklig ström att fungera (plus, jag är inte bundna till en bärbar dator). För att göra så, jag ställde J15 i EXT jumper position och ordna byglarna på J16 ha VU ansluten till 5V0 om jag använder en extern 5V power supply eller har byglarna ställa in så att VU är ansluten till LDO IN och LDO ut är ansluten till 5V0 om jag använder en extern strömkälla som har en effekt mellan 7V och 15V.