FOGPLANE (2 / 5 steg)

Steg 2: Design



Vi började vår undersökning och samtal med att zooma ut och samla in ett större teoretisk samtal om hur människor rör och jorda sig in i de miljöer de lever. Vi läser och hade ett spännande samtal om Kevin Lynch "bild av staden". Efter vår diskussion hade vi en grupp som tränar att föra denna brett ämne att tillämpa på vår egen stad. Vi kartlade, drog och kommenterade våra egna upplevelser, minnen och tankar om de givna platserna. Detta gjorde det möjligt för oss att börja tänka om vilka platser vi var intresserade av vårt ingripande. dra från våra rapporter och observationer, diskuterade vi övergripande begrepp som var relevanta och viktiga för oss. Vi var intresserade verkligen jordning vårt koncept till en universell San Francisco upplevelse och vi diskuterade hur vår miljö, eller mer specifikt hur mikroklimat i hela vår stad definiera och påverka våra tankar om varje kvarter.

När vi hade en bra idé för hur vi ville ha det att titta, brukade vi Rhino 3D gestalta våra skisser. I Rhino modellerad vi flera iterationer tills vi landade på design vi gillade. Från där skapat vi vår presentation styrelser.

Programvara/verktyg används:

Rhino3d

AutoCAD

Adobe Illustrator

Adobe Photoshop

Adobe InDesign

Laserskärare

Denna grundliga design processen tog vi på - från teoretiska konversation till en kartläggning att skissa tillsammans - hjälpte oss definiera och roten vårt projekt i en övergripande arkitektonisk uppleva och påverka att vi ville skapa med Fogplane. Det var inte längre om bara att skapa en intressant form eller roliga playscape, men ett utmanande projekt som behandlar våra erfarenheter av staden på flera nivåer - en som anspelar på minnen, visceral upplevelser av staden, att det samfundet att interagera med främlingar och som sätter högteknologiska gemenskapen av vår stad åt sidan och uppmanar oss att återknyta kontakten med varandra på grundläggande mänskliga nivåer (fysiska bortgång fysisk beröring, möter varandra ansikte mot ansikte)

Se Steg
Relaterade Ämnen