Fordonet blir-Away enhet (3 / 5 steg)
Steg 3: Skiss
Denna skiss är en modifierad version av timer skiss som jag hittade från denna webbplats. Det är bra med Arduino. Det finns många exempel och hjälp från gemenskapen av beslutsfattare och tänkare.
http://www.forward.com.au/pfod/ArduinoProgramming...
Jag har lagt några koder i det så att det skulle fungera som jag vill det ska vara.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
int RL1 = 10;
int sw1 = 11; int
buttonState = 0;
osignerade långa timer; timern
booleska överskridit = false; Ställ in till true när timer sparken
osignerade långa intervall = 120000; timeout-intervall
void setup() {
pinMode(sw1,INPUT); initiliaze switch input
pinMode (RL1, OUTPUT); initiera RL1 utgång
överskridit = false; tillåta timer till brand
timer = millis(); Starta timer}
void loop() {
upptäcka switch staten
buttonState = digitalRead(sw1);
Detta kommer att aktivera relä ansluten till pinne 10
om ((! överskridit & & (buttonState = hög)) & & ((millis()-timer) > intervall)) {
Orsakade en timeout = sant; gör inte detta igen
Du kan återställa den enda skott timern av inställningen
överskridit = false;
timer = millis();
Toggle relay
om (digitalRead(RL1)) {
digitalWrite (RL1, låg); Inaktivera RL1 genom att spänningen låg
} annat {digitalWrite (RL1, hög); / / slå RL1 på (HIGH är spänningsnivån)
}
}
}
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------