"Fortune groda" Sedelklämma (2 / 5 steg)
Steg 2: 3D-modellering, Clipper grodan
Anledningen till att jag använde 3DS MAX eftersom det är den enda 3D-modellering som kan texturavbildning som jag har i procession. Och det är mycket lättare att skapa en icke geometri form 3D modell använder texturschemat som referens, än att göra det fria händer med ut hänvisningen.
En annan bra anledning är att 3DS Max har en inbyggd verktyg som heter "STL Check" som jag använde den för att kolla min 3D modell för att se om det är "water tätt, så det är bra att göra en 3D ut ur den.
Obs: Du kan ersätta 3DS Max med någon 3D-modellering program som klarar av textur kartläggning, om du vill göra liknande projekt.
Följande är de steg som jag använde för att skapa den pengar clipper:
Innan jag började arbeta med 3DS Max 8, scannade jag den slutliga designen på min skissbok. Och redigerat den skannade bilden i Photoshop, av beskurna bilden till området av pengar klippet bara. Sedan sparas bilden till arbetsmappen.
Bild 1 I 3DS Max 8 skapade jag rektangel från "Standard primitiver" verktyg. Och konverteringen till Solid rektangel.
Bild 2 Ladda den skannade bilden av pengar klippet i en materiell editor för att användas på rektangeln.
Bild 3 Konvertera rektangeln till massivt modell och mappar strukturen på den.
Bild 4 Skapa en fylld cirkel som skall användas som referens till platsen för det kinesiska myntet (se Detaljer för att göra 3D mynt i steg 4).
Bild 5, 6, 7, 8, 9 Jag använde kommandot Spline för att spåra konturerna av grodan.
Bild 10, 11, 12 Konverterade dispositionen till fast yta.
Bild 13 Pressa den 2D massivt modellen för grodan att göra 3D-modellen enligt önskad höjd (jag använde 2,00 mm som höjden).
Nu har vi en 3D modell av Sedelklämma, "Clipper groda". Senare kommer jag visa dig hur man gör myntet och bifoga det till grodan.