Förvandla en N64 styrenhet till en USB-spelkontroll med en Arduino Leonardo (1 / 4 steg)
Steg 1: Installera Arduino-miljö
Tyvärr Arduino stöder inte USB Gamepads, det endast stöd för möss och tangentbord. Så måste vi redigera Arduino core-filer för att stödja Gamepads. Snarare än att börja jävlas med filerna kan vi definiera en ny styrelse-typ som använder en annan uppsättning kärnfiler.
Starta genom att navigera till C:\Program Files (x86) \Arduino\hardware\arduino\avr och öppna filen boards.txt. Hitta definitionerna för Leonardo ombord och kopiera dem alla. Sedan längst ner i filen klistra. Byt namn leonardo på varje linje till leonardon64. Sedan ändra rader:
leonardon64.Name = Arduino Leonard
leonardon64.Build.core = arduino
till:
leonardon64.Name = Leonardo N64
leonardon64.Build.core = leonardon64
Slutprodukten ska vara:
##############################################################
leonardon64.Name = Leonardo N64
leonardon64.vid.0 = 0x2341
leonardon64.pid.0 = 0x0036
leonardon64.vid.1 = 0x2341
leonardon64.pid.1 = 0x8036
leonardon64.vid.2 = 0x2A03
leonardon64.pid.2 = 0x0036
leonardon64.vid.3 = 0x2A03
leonardon64.pid.3 = 0x8036
leonardon64.upload.Tool = avrdude
leonardon64.upload.Protocol = avr109
leonardon64.upload.maximum_size = 28672
leonardon64.upload.maximum_data_size = 2560
leonardon64.upload.Speed = 57600
leonardon64.upload.disable_flushing = sant
leonardon64.upload.use_1200bps_touch = sant
leonardon64.upload.wait_for_upload_port = sant
leonardon64.bootloader.Tool = avrdude
leonardon64.bootloader.low_fuses = 0xff
leonardon64.bootloader.high_fuses = 0xd8
leonardon64.bootloader.extended_fuses = 0xcb
leonardon64.bootloader.File=Caterina/Caterina-Leonardo.hex
leonardon64.bootloader.unlock_bits = 0x3F
leonardon64.bootloader.lock_bits = 0x2F
leonardon64.Build.MCU = atmega32u4
leonardon64.Build.f_cpu = 16000000 L
leonardon64.Build.vid = 0x2341
leonardon64.Build.pid = 0x8036
leonardon64.Build.usb_product= "Arduino Leonardo"
leonardon64.Build.Board = AVR_LEONARDO
leonardon64.Build.core = leonardon64
leonardon64.Build.variant = leonardo
leonardon64.Build.extra_flags= {build.usb_flags}
Slutligen in i mappen "kärnar ur" och kopiera mappen "arduino" och klistra in den där döpa om den till "leonardon64". Sedan i mappen stryka arkivera "HID.cpp" och "USBAPI.h" och ersätta dem med filer med samma namn nedan.
Dessa filer definiera effektivt hur att leonardo skapar gamepad. Ytterligare information om hur du skapar dessa två filer kan hittas i ett freetronics forum av drake250.