Fullskalig Fighter Jet Cockpit från kartong (3 / 7 steg)
Steg 3: Fighter Jet Cockpit - texturering
Och ja, detta är mest svåraste delen, om du har viss erfarenhet med texturering, bra för dig och du kan åtminstone använda dina kunskaper för att hitta packa modifier snabbare, eftersom resten är helt annorlunda. För packa du har redo ark i storlek 245 x 200 (i mitt fall), så du måste skapa tomma textur i 180 DPI 245 x 200, Välj alla delar från ett ark, tillämpa denna textur, tillämpa uvw karta-planar - Längd 245, bredd 200 cm och om dess behov, flytta den genom gizmo exakt till den rektangel som representerar bladet. sedan baka din packa textur i samma proportioner som du har det i max och öppna den i Photoshop.
Om du har huvudvärk från detta, ta din kamera och gå till närmaste flygplan Museum och göra så mycket som möjligt makro bilder av ytor, mätare, cockpits etc. du behöver det! (Om du tror att du tog bra bilder, Visa vänligen det för mig och vi kan göra utbytet, eftersom jag behöver också andra plan än vi har i Tjeckien)
Du måste bära på att texturer kommer att vara enorm, 15000 x 18000 pixlar för ett ark aproximatelly.
Sy dina bilder och placera den på bakad unwraps i Photoshop. Nu delar när du använder textur på alla i bladet i 3ds max, du kan se resultatet på 3D-modellen om du gjort din läxa med Morphing animation.